søndag 29. januar 2017

Jeg - en statistisk avviker

Ikke visste jeg at 
.....når du har foreldre som røyker, så skal barna også begynne å røyke.
..... det medfører at du så begynner å drikke tidlig.
.....når du i tillegg er tidlig utviklet, så skal du debutere sexuelt tidligere enn andre.
.....du skal få ditt første barn før du avslutter videregående, dersom du kommer så langt.



Ikke visste jeg at 
.... når du har mange prolaps, så kan du ikke løpe og at du må være veldig forsiktig
..... og skulle du bli utbrent, mens du kjemper litt mer en andre i en krevende jobb, så .
..... du skal ta imot tilbudet om å få uføretrygd fra NAV, siden de vet best.
..... du iallefall ikke skal gå turer for å klarne hodet og få depresjonen på avstand.




Ikke visste jeg at 
.... du ikke skal kjempe i mot.
.... du ikke skal be om å få ta mer utdanning - når du allerede har en bachelor.
.... du ikke skal tro at verden ligger for dine føtter selv om du fikk litt mere utdannelse.
.... du skal ikke tro at helsenorge vet best om hva du skal spise.




Ikke visste jeg at 
.... det å begynne å løpe skulle gi meg så mange muligheter.
.... det å holde 15 kg vektnedgang skulle bety så mye for selvfølelsen.
..... det å aldri ta den første sigaretten skulle ha så mye å si for min statistisk fremtid.


Bekymre deg ikke, men se på mulighetene.
Hva er det verste som kan skje? Ta eierskap til det. Alt annet vil være en bonus.
Radikal aksept handler om at slik er det og det kan ikke endres, men hvordan og hvilke muligheter finnes? Du har alltid et valg, alltid! Grip mulighetene og la begeistring og glede vise deg veien...






1 kommentar: